May
[SoH]
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Pią 14:05, 24 Paź 2008 Temat postu: Tuning CSa |
|
|
Jeśli znudził wam się standardowy wygląd i wydaje się on monotonny, wtedy można wprowadzić liczne zmiany postaci, broni, dzwięków itp.
Wszystkie te rzeczy należy ściągnąć (samemu zrobić) i podmieniać w konkretnych podfolderach cstrike.
Przed samą podmianą należy zrobić kopie zapasową plików, które podmieniamy ponieważ po owej może się okazać, że nie możemy wejść na nasz ulubiony server bo na nim zainstalowane są inne pliki bądź nawet nie będziemy mogli odpalić samotnej gry w lanie.
Modele
Wchodzimy na:
[link widoczny dla zalogowanych]
i szukamy czego potrzebujemy.
Jeżeli zmiana modeli ma nam posłużyć tylko, aby zwiększyć liczbę fps(szybkość gry), należy skopiować pliki, które pogorszą wygląd postaci, broni, ale dadzą kilka klatek więcej, co pozwoli na szybszą animacje, co za tym idzie zdobywanie większej ilości fragów.
Postacie zwiększające FPS:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bronie zwiększające FPS:
Zmniejszenie animacji broni nie wiele by dało fps'ów, więc broń jest całkowicie usuwana z widoczności gracza, a pozostają jedynie dzwięki co pozwala na orientowaniu się kiedy można już strzelać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pliki spr
Możemy tworzyć tzw. sprites'y, są to pliki, które są nakładkami na grę (dodatkowe obrazki odpowiadające za czynniki gry). Np. wygląd celownika snajperki, obrazki broni przy kupowaniu, wygląd dymu po wybuchu granata itp.
tworzymy celownik...
Potrzebne 2 rzeczy :
- program do oglądania plików *.spr
[link widoczny dla zalogowanych]
- program do tworzenia plików *.spr
[link widoczny dla zalogowanych]
1.Rysujemy celownik w Paint Shop Pro lub w najgorszym wypadku w paint'cie
Tworzymy obrazek najlepiej o rozmiarach 256x256;
Wrzucamy szare tło a na szarym tle rysujemy celownik białym kolorem. Gdy skończymy zapisujemy w formacie *.bmp
2.Uruchamiamy program Sprite Wizard:
W okienku wybieramy nasz plik z projektem;
Klikamy na Next;
Dalej do wyboru mamy kilka stopni przeźroczystości, wybieramy: 'Alphatest';
Klikamy na link: Finish.
Zapisujemy plik jako: sniper_scope.spr w katalogu: cstrike/sprites/. Ten sam plik kopiujemy również nadając mu nazwę: ch_sniper.spr.
Analogicznie można robić wszystkie wyskakujące obrazki w grze...
Spolszczenie Counter-Strike 1.6
[link widoczny dla zalogowanych]
Własna tapeta w menu gry
Potrzebne pliki:
- Własna tapeta (najlepiej o takiej rozdzielczości jaką mamy ustawioną w grze)
- program CAKE
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdy już masz wszystkie pliki na dysku możemy zaczynać. Rozpakuj zawartość archiwum cake.rar Teraz wejdź w katalog z programem oraz kliknij dwukrotnie na cake.exe. Wybierz opcję Load Image oraz wskaż katalog w którym jest zapisana Twoja tapeta. Poniżej kliknij na jej nazwę, powinien pojawić się jej podgląd. Kliknij na Open, a następnie na Save To Directory.... Teraz wybierz katalog %moddir%cstrikeresourcebackground (w moim przypadku to E:csvalvecstrikeresourcebackground) oraz kliknij na Save. Teraz kliknij na Quit oraz uruchom Counter'a. Gdybyś chciał powrócić do dawnej tapety, wypakuj TE pliki do katalogu %moddir%cstrikeresourcebackground (nadpisz poprzednie).
Rozjaśnianie ekranu
Na niektórych mapach jest słaba widoczność.. taki przerażający mrok ;P de_train, de_nuke, de_dust2 w trupiarni...
I tu z pomocą przychodzi nam jednoplikowy programik gammacontrol
Działanie programu jest banalne.
po odpaleniu chowamy go do paska aby pracował w tle i:
ALT+CTRL+1 - przyciemnianie ekranu
ALT+CTRL+2 - rozjaśnianie ekranu
ALT+CTRL+3 - domyślne ustawienia gamma
Download
[link widoczny dla zalogowanych]
Robienie własnego logo
Ściągamy program half life logo creator.
[link widoczny dla zalogowanych]
Robimy sobie logo w programie graficznym. (lub szukamy gotowego obrazka)
Otwieramy obrazek przez HLLC
W programie klikamy 'auto-size'.
Następnie 'Make Wad'
W tym momencie w katalogu w którym mamy zainstalowany HLLC pokazał się plik loga -> 'pldecal.wad'
Zmieniamy jego nazwę na 'tempdecal.wad' i podmieniamy z już istniejącym w katalogu "...\cstrike"
Aby uniknąć samoistnej zmiany loga na dawną, otwieramy właściwości tego pliku i ustawiamy na "tylko do odczytu". Klikamy Ok.
Gotowe!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez May dnia Pią 15:22, 24 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|