Forum www.sohcs.fora.pl Strona Główna

Tuning CSa

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.sohcs.fora.pl Strona Główna -> Poradnik Cs'a
Autor Wiadomość
May
[SoH]



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dęblin

PostWysłany: Pią 14:05, 24 Paź 2008    Temat postu: Tuning CSa

Jeśli znudził wam się standardowy wygląd i wydaje się on monotonny, wtedy można wprowadzić liczne zmiany postaci, broni, dzwięków itp.

Wszystkie te rzeczy należy ściągnąć (samemu zrobić) i podmieniać w konkretnych podfolderach cstrike.
Przed samą podmianą należy zrobić kopie zapasową plików, które podmieniamy ponieważ po owej może się okazać, że nie możemy wejść na nasz ulubiony server bo na nim zainstalowane są inne pliki bądź nawet nie będziemy mogli odpalić samotnej gry w lanie.


Modele


Wchodzimy na:

[link widoczny dla zalogowanych]

i szukamy czego potrzebujemy. Wink

Jeżeli zmiana modeli ma nam posłużyć tylko, aby zwiększyć liczbę fps(szybkość gry), należy skopiować pliki, które pogorszą wygląd postaci, broni, ale dadzą kilka klatek więcej, co pozwoli na szybszą animacje, co za tym idzie zdobywanie większej ilości fragów.

Postacie zwiększające FPS:

[link widoczny dla zalogowanych]

Bronie zwiększające FPS:
Zmniejszenie animacji broni nie wiele by dało fps'ów, więc broń jest całkowicie usuwana z widoczności gracza, a pozostają jedynie dzwięki co pozwala na orientowaniu się kiedy można już strzelać.

[link widoczny dla zalogowanych]


Pliki spr


Możemy tworzyć tzw. sprites'y, są to pliki, które są nakładkami na grę (dodatkowe obrazki odpowiadające za czynniki gry). Np. wygląd celownika snajperki, obrazki broni przy kupowaniu, wygląd dymu po wybuchu granata itp.

tworzymy celownik...
Potrzebne 2 rzeczy :
- program do oglądania plików *.spr
[link widoczny dla zalogowanych]

- program do tworzenia plików *.spr
[link widoczny dla zalogowanych]

1.Rysujemy celownik w Paint Shop Pro lub w najgorszym wypadku w paint'cie
Tworzymy obrazek najlepiej o rozmiarach 256x256;
Wrzucamy szare tło a na szarym tle rysujemy celownik białym kolorem. Gdy skończymy zapisujemy w formacie *.bmp

2.Uruchamiamy program Sprite Wizard:
W okienku wybieramy nasz plik z projektem;
Klikamy na Next;
Dalej do wyboru mamy kilka stopni przeźroczystości, wybieramy: 'Alphatest';
Klikamy na link: Finish.
Zapisujemy plik jako: sniper_scope.spr w katalogu: cstrike/sprites/. Ten sam plik kopiujemy również nadając mu nazwę: ch_sniper.spr.

Analogicznie można robić wszystkie wyskakujące obrazki w grze...


Spolszczenie Counter-Strike 1.6


[link widoczny dla zalogowanych]


Własna tapeta w menu gry


Potrzebne pliki:
- Własna tapeta (najlepiej o takiej rozdzielczości jaką mamy ustawioną w grze)
- program CAKE

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdy już masz wszystkie pliki na dysku możemy zaczynać. Rozpakuj zawartość archiwum cake.rar Teraz wejdź w katalog z programem oraz kliknij dwukrotnie na cake.exe. Wybierz opcję Load Image oraz wskaż katalog w którym jest zapisana Twoja tapeta. Poniżej kliknij na jej nazwę, powinien pojawić się jej podgląd. Kliknij na Open, a następnie na Save To Directory.... Teraz wybierz katalog %moddir%cstrikeresourcebackground (w moim przypadku to E:csvalvecstrikeresourcebackground) oraz kliknij na Save. Teraz kliknij na Quit oraz uruchom Counter'a. Gdybyś chciał powrócić do dawnej tapety, wypakuj TE pliki do katalogu %moddir%cstrikeresourcebackground (nadpisz poprzednie).


Rozjaśnianie ekranu


Na niektórych mapach jest słaba widoczność.. taki przerażający mrok ;P de_train, de_nuke, de_dust2 w trupiarni...
I tu z pomocą przychodzi nam jednoplikowy programik gammacontrol

Działanie programu jest banalne.
po odpaleniu chowamy go do paska aby pracował w tle i:
ALT+CTRL+1 - przyciemnianie ekranu
ALT+CTRL+2 - rozjaśnianie ekranu
ALT+CTRL+3 - domyślne ustawienia gamma

Download
[link widoczny dla zalogowanych]


Robienie własnego logo


Ściągamy program half life logo creator.

[link widoczny dla zalogowanych]

Robimy sobie logo w programie graficznym. (lub szukamy gotowego obrazka)
Otwieramy obrazek przez HLLC
W programie klikamy 'auto-size'.
Następnie 'Make Wad'
W tym momencie w katalogu w którym mamy zainstalowany HLLC pokazał się plik loga -> 'pldecal.wad'
Zmieniamy jego nazwę na 'tempdecal.wad' i podmieniamy z już istniejącym w katalogu "...\cstrike"
Aby uniknąć samoistnej zmiany loga na dawną, otwieramy właściwości tego pliku i ustawiamy na "tylko do odczytu". Klikamy Ok.
Gotowe! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez May dnia Pią 15:22, 24 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.sohcs.fora.pl Strona Główna -> Poradnik Cs'a Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin